W jaki sposób wyjaśnić dzieciom, jak działa świat, i klarownie przedstawić skomplikowane procesy biologiczno-fizyczno-chemiczne? Najprościej – zabrać je do Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon, które pozwala najmłodszym dotknąć, powąchać i posmakować tego, co je otacza. Żegnajcie, nudne muzea z eksponatami za szybą!
Cogiteon to nie tylko imponujące centrum nauki, ale też prawdziwa rewolucja w edukacji. Jako pierwsze w Polsce miejsce tego typu porusza tematy relacji międzyludzkich, uczuć i emocji. Mali odkrywcy wyruszą tu w fascynującą podróż, by poznawać sekrety otaczającego ich świata. Dowiedzą się między innymi, czym jest konsumpcjonizm i jakie niesie konsekwencje. W specjalnie zainscenizowanym supermarkecie odkryją chwyty marketingowe, których użyto, aby nakłonić ich do zakupu wybranych przez nich produktów.
Laboratoria – królestwo eksperymentów i nauki
Szczególnie ciekawe są laboratoria – jest ich aż sześć. Eksperymenty? Oczywiście! Próbowanie? Dozwolone! Zadawanie pytań? Pewnie, że można! Wszystkie chwyty dozwolone, by jak najwięcej się nauczyć. Hitem jest Laboratorium Smaków, czyli przestrzeń zaaranżowana jak domowa kuchnia, w której również rządzi nauka. Opiekunowie tej przestrzeni wiedzą, jak rozbudzić ciekawość najmłodszych. Najlepiej udaje się to w trakcie warsztatów kulinarnych i specjalnych zajęć dla dzieci.
Electrolux – partner w mądrym edukowaniu
Nie bez powodu marka Electrolux została sponsorem Laboratorium Smaków. Od lat firma angażuje się w edukację dzieci i rodziców w zakresie zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Zachęca do mądrego korzystania z zasobów planety i proekologicznych wyborów. Wspiera też organizacje pozarządowe, aktywizuje nauczycieli i lokalne społeczności w walce z marnowaniem żywności i promowaniu zdrowego odżywiania.
„Cieszymy się, że jako marka ze szwedzkimi korzeniami, która od zawsze w centrum uwagi stawia zrównoważony rozwój i przyczynianie się do lepszego życia człowieka zarówno na polu prywatnym, w domu, jak i globalnym, możemy wesprzeć Laboratorium Smaków w Centrum Nauki Cogiteon. Jest to wyjątkowe miejsce, pełne niesztampowych form edukacji i inspiracji do kształtowania zrównoważonych nawyków żywieniowych i kulinarnych wśród dzieci”, mówi Natalia Kostera, dyrektor marketingu w Electrolux Polska.
Cogiteon to miejsce, gdzie nauka bawi, a mądrość staje się przygodą! Odwiedźcie je i poczujcie na własnej skórze magię odkrywania. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon.
Materiał powstał we współpracy z marką Electrolux.



















