Nastolatki podziwiają influencerów. Potwierdza to badanie przeprowadzone przez Fundację Pro Cultura, według którego aż 41% z nich żałuje, że nie prowadzi takiego życia jak influencerzy, a 60% nie potrafi rozpoznać fałszywych informacji w Internecie.
Influencerzy zyskali status idoli nastoletnich odbiorców. Warto potraktować tę informację poważnie, bo dotyczy ona prawie połowy osób w wieku 12-14 lat. Tymczasem, jak podaje magazyn Spider’s Web: za pięknymi, poprawionymi filtrami zdjęciami są depresje, długi i osobiste dramaty. Bo to, co influencerów wynosi na szczyty, staje się też łańcuchem, który niczym Prometeusza przykuwa do skały zasięgów. Cyferki. Wyniki. Wieczny bój o to, by nie nie stracić popularności i nie spaść z olimpu.
https://www.instagram.com/p/CicG7cerRpS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
Cytując artykuł Spider’s Web, pieniądze na influencerów wręcz się przelewają.Tak jak do niedawna 90 proc. budżetów reklamowych i marketingowych szło na reklamy w TV, prasie i na billboardach, tak dziś już powszechnie przekierowano je na influencerów. Stali się idealnymi mieszankami zawsze gotowych słupów ogłoszeniowych i idoli będących w zasięgu ręki, którzy przekonują, że ich cudowne życie może być dla każdego. Autorzy artykułu wskazują na niebezpieczeństwo tej pozornej dostępności, ale też płytkość przekazu, który trafia szeroko do dzieci.
Aby realnie ocenić niebezpieczeństwo związane z bezkrytycznym podziwianiem influencerów przez coraz młodsze dzieci, zapoznajcie się z czteroodcinkowym cyklem Spider’s Web pt. „Zły wpływ”.
Wszystkie newsy znajdziecie w kategorii SZORTY.