Jesteśmy równie dobre! - Ładne Bebe

Jesteśmy równie dobre!

Równość zaczyna się w domu, od najprostszych gestów, słów i zachowań. Od promowania postaw wspierających równe traktowanie dziewczynek i chłopców już na etapie wychowania, zwalczania dyskryminacji ze względu na płeć i nieodwracania głowy w reakcji na seksistowski komentarz. Najnowsza odsłona kampanii Electrolux zatytułowana „Wszystkie dzieciaki są równie dobre” powstała po to, by znosić istniejące od pokoleń podziały i wspierać dzieci w rozwoju ich pasji i realizacji marzeń. Niech zajmują się tym, na co mają ochotę, a nie ze względu na płeć.

Granica pomiędzy tym, co społecznie akceptowalne, a co z gruntu pozytywne, ale wciąż wywrotowe, biegnie przez wiele całkiem zwyczajnych polskich domów. Nasz kraj w rankingach tolerancji zajmuje od lat niechlubne ostatnie pozycje, dlatego każde równościowe działanie na tym niepodatnym gruncie liczy się podwójnie. Marka Electrolux odważnie i konsekwentnie wyraża opór wobec stereotypowego postrzegania roli dziewczynek i chłopców. Dlatego po raz piąty, jako brązowy sponsor, partneruje dziecięcemu turniejowi piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, otwartemu na udział dziewczynek i chłopców.

Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” niezmiennie od 22 edycji organizuje Polski Związek Piłki Nożnej. To największe piłkarskie rozgrywki dziecięce w Europie i świetny start do kariery sportowej. Wiele zawodniczek Reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet zaczynało swoją ścieżkę właśnie podczas tego turnieju. Electrolux jako brązowy partner rozgrywek inicjuje drugą odsłonę kampanii wzmacniającej równościowe wychowanie dzieci pod hasłem „Wszystkie dzieciaki są równie dobre”. W ten sposób marka  realizuje jedną ze swoich kluczowych wartości, czyli wyrównywanie szans.

Wyniki raportu GUS-u, sporządzonego w 2021 roku, nie napawają optymizmem. Zgodnie z nim licencje polskich związków sportowych w 2020 r. posiadało 765 tys. zawodników, spośród których tylko 19,3% stanowiły kobiety. Ta skromna liczba uwarunkowana była m.in. brakiem antydyskryminacyjnych mechanizmów w organizacjach i związkach oraz niewielką liczbą sportowych autorytetów dla dziewcząt na poziomie trenerskim, sędziowskim i managerskim. Aby usunąć te rażące dysproporcje, potrzebne jest zaangażowanie rodziców i opiekunów. Pierwszym ważnym krokiem w tym kierunku byłoby obranie za główne kryterium przy wyborze zajęć dodatkowych przyjmowanie predyspozycji i zainteresowań dziecka i nieprzejmowanie się sztucznie wykreowanymi podziałami na to, co wolno dziewczynce, a co jest odpowiednie dla chłopca.

W przygotowanym na potrzeby kampanii spocie „Równie Dobre” zadano dzieciom uczestniczącym w turnieju pytania m.in. o to, gdzie się czują lepiej: w kuchni czy na boisku. Ich błyskotliwe odpowiedzi są dowodem na siłę charakteru, znakomity zmysł obserwacji, wszechstronność i nieszablonowość myślenia. Jedna z dziewczynek stwierdziła, że sportowy sukces nie zależy od płci, ale od ilości treningów, pracy i zaangażowania. W punkt!

Jak twierdzi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux Polska: (…) tworzymy rozwiązania i programy, które mają adresować współczesne wyzwania, jakimi są nierówności społeczne dotyczące płci. Wdrażamy je zarówno w naszej organizacji, jak i wśród konsumentów. Dlatego cieszymy się, że łącząc siły z turniejem „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, po raz kolejny możemy mówić o ważnych kwestiach społecznych i tym samym zmniejszać bariery stojące na drodze rozwoju dziewczynek i chłopców, a także edukować ich na temat zdrowego odżywiania, które jest kluczowe w życiu młodych sportowców.

A teraz garść informacji praktycznych. Plan zakłada, że w trakcie finału ogólnopolskiego odbywającego się w dniach 12-13 czerwca na murawie Stadionu Hutnik, przeprowadzony zostanie turniej piłkarskich trików o „Równie Dobry Puchar Electrolux”.

*

Firma Electrolux ma szwedzkie korzenie i od lat krzewi wypływające z tego dziedzictwa ideały równości i różnorodności w miejscu pracy. Ponad połowę całej załogi Electrolux stanowią kobiety, zarówno pracujące na liniach produkcyjnych, jak i zarządzające firmą. Udział kobiet w polskiej kadrze managerskiej to 46,6%. Od 2021 roku Electrolux jest sygnatariuszem programu Women’s Empowerment Principles (WEP), opracowanego w partnerstwie pomiędzy United Nations Women oraz United Nations Global Compact w celu wzmocnienia pozycji kobiet w przedsiębiorstwach. Marka Electrolux wdrożyła program Women at Electrolux (WE), czyli oddolną sieć na rzecz równości płci, wspierającą rozwój kobiet w strukturze, zachęcającą ich do awansu i przełamywania krzywdzących stereotypów.

Więcej na temat drugiej odsłony kampanii marki Electrolux pod hasłem „Wszystkie dzieciaki są Równie Dobre” dowiecie się tu.

O pierwszej odsłonie kampanii przeczytacie tutaj.

Materiał powstał we współpracy z marką Electrolux

 

banner_970x300.jpgrownie_dobre_electrolux.jpg

Powiązane