electrlolux współpraca

Piłka nożna jest dla wszystkich

Electrolux na przekór stereotypom

Piłka nożna jest dla wszystkich

Czy łatwo jest wywrócić stolik tradycyjnych podziałów na to, co żeńskie i męskie? Jak dbać o wspólną przestrzeń chłopców i dziewcząt, nie tamować rozwoju i spłycać narosłe przez lata granice? Firma Electrolux zna na to sposób: od 4 lat jest brązowym sponsorem dziecięcego turnieju piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, a w roku obecnym dodatkowo promuje swobodę niepodyktowanych stereotypami wyborów.

Ręka w górę ten, komu ani razu nie wymsknęło się, że „tak nie robią dziewczynki”, albo „chłopcom coś nie przystoi”. Trudno zerwać z tradycją klasycznych, dychotomicznych podziałów, którą karmiono nas od lat, kilka razy dziennie. Potrafimy jednak znawigować problem krzywdzących stereotypów, które przyklejają się do światopoglądów jak wyżuta guma do trampka. A żeby ją zedrzeć, trzeba wysiłku, samozaparcia i odwagi – by zmierzyć się z tym, od czego tak bardzo chcemy uciec i co czekać będzie na pewno po drugiej stronie. Czyli niechęć, niezrozumienie, brak akceptacji, poniżenie, a nawet hejt.

Wszystko jest dla wszystkich. Kto chce, niech kopie piłkę albo stuka chochlą o garnek z pochlupującym wesoło sosem. Każdy może się wiosną zagapić na łąki dmuchawców i zdmuchiwać je hurtem, nie myśląc o tym, czy taka praktyka przystoi raczej chłopcom, czy dziewczynkom. Jeśli regularnie czytacie Ładne Bebe, na pewno wiecie, że taki właśnie jest nasz sposób myślenia o dzieciach i dzieciństwie. Nie interesują nas sztywne podziały: różowe albo błękitne wyprawki, klocki dla chłopców, lalki dla dziewczynek. Stąd krótka droga do spotkania z marką Electrolux, która – patronując turniejowi „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” – umiejętnie wkłada kij w mrowisko i zaprasza do rozmowy o tolerancji i otwartości na bycie sobą. Temu służy przygotowany przez Electrolux spot, zacierający różnice pomiędzy dziewczynkami i chłopcami, hołdujący równości, zarówno na boisku, jak i w kuchni, oraz uwydatniający moc, która tkwi we wspólnej, równej grze.

W tym roku mija 20 lat, od kiedy Polski Związek Piłki Nożnej organizuje turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. To, co wyróżnia go na tle innych, to fakt, że jest tyle samo drużyn dziewczęcych, co chłopięcych i każde dziecko ma szansę zawalczyć o puchar. Szwedzka marka Electrolux związana jest z turniejem od 4 lat i jako brązowy sponsor wspiera działania budujące w dzieciach pewność siebie i radość z „grania do jednej bramki”.

W tym roku poszła jednak o krok dalej i stworzyła kampanię zatytułowaną „Równie Dobre”, hołdującą równościowemu podejściu do wychowywania. Jego esencję znajdziecie w spocie, w którym kilkuletni uczestnicy turnieju z równym zapałem opowiadają o pozbawionej barier współpracy na boisku i o rywalizacji o najlepsze ciasto marchewkowe.

Marka Electrolux stara się czerpać ze swoich szwedzkich korzeni, odwołując się do wspierania dzieci w intuicyjnym poznawaniu świata, podążaniu za nimi zamiast narzucania z góry określonych postaw i zachowań. Zdaniem jej twórców: „każde dziecko, niezależnie od płci, zasługuje na równe szanse i wsparcie w realizacji swoich pasji i marzeń”.

Kamila Cap, Brand Marketing Manager Taste w Electrolux Polska, tymi oto słowy opisuje misję marki: „Od 4 lat, jako brązowy sponsor, angażujemy się w projekt Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku. Co roku widzimy dziesiątki młodych pasjonatów piłki nożnej, którzy niezależnie od swojej płci, zachwycają nas swoją sportową pasją. Cieszę się, że w tym roku możemy zrealizować projekt, który pokazuje, że nie warto opierać się na stereotypach i podkreśla, że wszystkie dzieciaki są równie dobre”.

Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” jest największym tego typu wydarzeniem na skalę europejską. Rozgrywki odbywają się w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 oraz 12.

I pamiętajcie, że za młodzika w turnieju brał udział m.in. Bartłomiej Drągowski, obecnie bramkarz we włoskim klubie ACF Fiorentina. Jest więc o co walczyć!

Strona internetowa konkursu / Facebook / Instagram

Materiał powstał we współpracy z marką Electrolux.

Dodaj komentarz