gry planszowe

Wakacyjne planszówki – na deszcz i pogodę

W to gramy tego lata

Wakacyjne planszówki – na deszcz i pogodę
Lidka Dzwolak

Wypakujcie dwa swetry i kalosze, a do plecaka dorzućcie grę planszową. Na deszcz i na słońce, gramy niezależnie od kaprysów wakacyjnej aury!

Przenoszą nas do innych światów, uczą współpracy i rywalizacji, wiary w siebie i w łut szczęścia. Gry planszowe FoxGames, do usług! W wakacje jeszcze bardziej je doceniamy, zwłaszcza gdy rozprawiają się z nadprogramową nudą. Zapraszamy je z kumplem na piknik na trawie lub improwizowaną partyjkę na werandzie, między kolejnym pluskiem z pomostu a relaksem na hamaku. Rzucamy kostką i zliczamy punkty w rytm bębniącego o parapety lipcowego deszczu, rozłożeni na podłodze niczym leniwe koty. Gramy, w pogodę i w deszcz, a w co? Oto nasz przewodnik po planszówkach na tegoroczne wakacje.

NAJLEPSZA GRA O KOTACH

Kotlet, Kosmita, Elegancik – kocie stado indywidualistów. Pamiętajmy, to koty wybierają nas, a nie odwrotnie, ale jeśli zadbamy o nie z należytym poświęceniem i oddaniem… kto wie, może odwdzięczą się mruknięciem i zostaną z nami na dłużej. Nudzić się nie będziecie – o kocią ekipę trzeba dbać bezustannie: zwierzaki są głodne, chcą się bawić, a kocimiętkę przyjmą o każdej porze i w ilości hurtowej. Ale żeby nie chodziły głodne, trzeba grać, kombinować dla swoich pupili i liczyć na szczęście w kartach. Rodzinna rozgrywka dla miłośników mruczków.

wiek gracza: 8+

gra dostępna tutaj

NAJLEPSZA GRA O PSACH

Czworonogi, hop – na wakacyjny pokład! Rasowe, te kudłate i te mniej puchate, szpice, maltańczyki i charty. Energiczne owczarki i opiekuńcze shiby. Jeśli w waszym domu są psi miłośnicy, to tę grę warto zabrać do plecaka. Zasady są proste, temat zwierzaków nie poróżni rodzeństwa, ale zjednoczy w „ochach” i „achach” na temat przewagi psów nad innymi ssakami. Gramy, zakopujemy kości jak rasowi hodowcy i zbieramy podwórkową psią ekipę.

wiek gracza: 8+

gra dostępna tutaj

KINGDOMINO

Oto gra z 2016 roku, którą przetłumaczono już na 20 języków – nie wahamy się, by przetestować ją tego lata. Są tu zasady domino, ale to całkowicie nowe wcielenie tej popularnej gry – tym razem zamieniamy się we władców krain i królestw. Jako stratedzy z wizją architekta, gramy tak, by powiększać nasze posiadłości i sprytnie dobierać kolejne ziemie, lasy i zamki. Przy okazji powtarzamy tabliczkę mnożenia, ale pssst…nie mówmy tego głośno graczom – w końcu to wakacje! Pole o kwadracie 5×5 to marzenie gracza, główkujemy, przewidujemy taktykę przeciwnika. Nasi mali testerzy z czasem tak uruchomili fantazję, że zaczęli wymyślać nowe wersje i zasady, byle się fajnie grało!

wiek gracza: 8+

gra dostępna tutaj

OBŁĘDNY RYCERZ

Całe szczęści, że współcześni rycerze nie muszą nosić na sobie kilogramów zbroi, bo byłby dziś kłopot. W lipcowym upale nasi gracze zamiast średniowiecznej strawy raczą się zimnym arbuzem, a partyjkę rozgrywają w cieniu na tarasie. Ale etos i honor rycerski – ten sam od wieków! Obłędny Rycerz to świetna gra kooperacyjna, która uczy współpracy i ćwiczy koncentrację. Jeden ruch i…rycerz wpada do pułapki! Za pomocą 4 dźwigni pomagamy mu przejść każdą z wymiennych tras, a na drodze czekają na śmiałka wyzwania w postaci dołków, lasek dynamitu czy strażników. Chwila skupienia, a bohater zręcznie omija przeszkody. I kolejny poziom za nami!

wiek gracza: 6+

gra dostępna tutaj

KATAMINO. GRA RODZINNA

Rodzinna gra, a właściwie cztery gry w jednym, bo w zależności od wersji (od łatwych po coraz trudniejsze warianty) mogą być to puzzle dla trzylatka, jenga albo gra logiczna dla starszaków. Ćwiczymy motorykę, gimnastykujemy mózg i integrujemy dzieciaki w różnym wieku. Zdolność logicznego myślenia jest w cenie i nie nabędzie się jej, wkuwając szkolny materiał z książek. Gdy znudzi nam się gra w układanie z plansz, wracamy do klasyki, czyli jengi lub klockowego freestyle’u – z budowania wieży (i to jakiej kolorowej!) się nie wyrasta! A gdy brakuje nam graczy, wybieramy wariant układanki jednoosobowej, proste?

wiek gracza: 3+

gra dostępna tutaj

DECIPHER

Słowa rozpadły się, rozpierzchły po kątach. Kto je pozbiera? Jeśli gry słowne i dedukcja to wasza bajka, nie zawiedzie was Decipher. Pamiętacie czasy gry w wisielca na kartce? Czas na wersję 2.0. Słowotwórca zapisuje słowo z plastikowych, kolorowych elementów, a drużyna stara się je rozszyfrować, element po elemencie, który jest odsłaniany podczas rozgrywki. Nie myślcie, że to łatwe – bo czy 3 patyczki to już A, czy dopiero część M? Czy brzuszki to na pewno B? Rozkładamy słowa, dedukujemy, składamy! Podręczna gra rodzinna, zdecydowanie dla znających już tajniki alfabetu i słów. Uwaga, można też grać w innych językach!

wiek gracza: 10 +

gra dostępna tutaj

DZIENNIK. ZAGADKOWA PODRÓŻ / DZIENNIK. ZAGADKOWA PODRÓŻ PRZEZ CZAS

To nie jest zwykła książka, ani gra. To nie jest zwykła podróż, ani zwyczajna ekipa – oto Karolina, Kazik, wydra Hiacynta i niezwykle ciekawski robot Zagadroid, który… został porwany. Przemierzając kolejne strony książki i rozwiązując łamigłówki, możemy odnaleźć brakującego członka tej załogi. Pomoże nam specjalny dekoder, który służy do wskazania odpowiedzi lub pomocy – podróżujemy przez różne kontynenty i epoki, bo tak się składa, że Zagadroid lubi się gubić. Wehikuł czasu już czeka, podobnie jak kilkadziesiąt zagadek. Kto by się spodziewał, że tych wakacji nie spędzimy jak co roku nad Bałtykiem?

wiek gracza: 8 +

gra dostępna tutaj

Wakacje potrafią igrać z czasem, rozciągają dobę, by pomieścić wszystko to, co lubimy i na co czekamy pół roku. Kilogramy czereśni, plucie pestkami, bujanie w hamaku, pływanie na przemian z suszeniem kąpielówek i nicnierobienie, tak w przerwach. Na gry planszowe FoxGames też czas się znajdzie, nie inaczej!

*

Dziękujemy naszym graczom: Józkowi, Jurkowi, Leonowi, Grzesiowi i Natalce oraz agroturystyce Dobry Zaczyn Młyn Tomaryny za pomoc w realizacji sesji.

Materiał powstał we współpracy z wydawnictwem Foksal i FoxGames.

Dodaj komentarz