Śniadanie mistrzyń

Zdrowe i prędkie

Jesteśmy mistrzyniami? A jakże, codziennie, w każdej chwili i od samego rana. I ten poranek jest dla nas kluczowy. Trzeba go zacząć z głową i z werwą, ale nie na wyścigi. Wiadomo, czasu jest niewiele a do zrobienia ogrom rzeczy - na sam początek śniadanie (i tego się trzymajmy, o reszcie pomyślimy jutro - jak radziła Scarlett - lub zaraz po śniadaniu). Najlepiej ekspresowe i zdrowe. Wielka sprawa czy całkiem malutka? Żeby okazała się opcją numer dwa czyli przyjemną, nieobciążającą zbytnio pobudką, skorzystajcie z pomysłów naszych śniadaniowych mistrzyń: Śliwki i Tosi, Jessici, MaiKasi Knioły, Uli i Kasi Kwiatkowskiej. Ani się obejrzycie a idealne śniadanie wyląduje na stole, przy naszym minimalnym udziale. Tadaaam!  

***

Jajka po wiedeńsku *

Zacznijmy od jajek, to prawie tak jak od Bacha. W obu przypadkach mamy do czynienia z bohaterem wielkiego kalibru, mistrzem ceremonii. Jajka to śniadaniowe gwiazdy, z nimi po prostu musi się udać, ot co! Sukces jest najpewniejszy gdy korzystamy z dobrego przepisu, najlepiej takiego, który daje super efekt przy niewielkim wkładzie własnym. Bo przecież ma być prędko! Zabiegane dziewczyny z bloga Burczy mi w brzuchu, Tosia i Śliwka (mama chłopca, którego wyprawkę niebawem Wam pokażemy), znają skuteczny sposób na laur w mistrzostwach. Zajadajmy i wygrywajmy!

[gallery type="rectangular" size="large" ids="49413,49414"]

Składniki:

2 jajka 2 łyżki pesto z bazylii lub suszonych pomidorów 2 łyżki sera typu feta (można zastąpić np. kozim serkiem) rzodkiewka listki bazylii sól, pieprz kromka chleba na zakwasie łyżeczka oliwy

Przygotowanie:

W szklankach umieszczamy po łyżce pesto i wbijamy po jednym jajku. Przyprawiamy solą i pieprzem. Szklanki wkładamy do garnka z gotującą się wodą w taki sposób, aby sięgała do 3/4 wysokości. Gotujemy przez ok. 10 minut, aż białko i żółtko się zetną. W razie potrzeby wydłużamy czas gotowania o jeszcze kilka minut lub przyśpieszamy przykrywając na chwilę garnek pokrywką. Istnieje także możliwość, że jajko będzie już poprawnie ścięte po 7 minutach. W tym czasie kromkę chleba kroimy w paseczki i podsmażamy na rozgrzanej oliwie z dwóch stron. Gdy jajka się zetną, wyciągamy ostrożnie szklanki przy pomocy ściereczki. Wierzch posypujemy serem, dekorujemy plasterkami rzodkiewki i świeżą bazylią. Podajemy z grzankami.

 

***

Zielona szakszuka *

Szakszuka zawsze mile widziana. Jessica z pięknego bloga Feed Me Dearly fotografuje swoje dania (koniecznie zajrzyjcie na jej instagram) oraz codzienność żony i mamy trójki dzieci po mistrzowsku więc nie było innej rady jak zaprosić ją do udziału w naszym zestawieniu. Jej wersja szakszuki jest tak zielona i pożywna, że aż chce się wiosny!

[gallery type="rectangular" size="large" ids="49421,49419"] szakszuka2

Składniki:

1 łyżka oliwy z oliwek pół cebuli pokrojonej w plastry 1 zielona papryczka, poszatkowana 3 duże jajka (1 lub 0) pół awokado, pokrojonego w plastry 2 łyżki przepołowionych pomidorków cherry 1 łyżka jogurtu greckiego 2 łyżki zielonej lub czerwonej harissy półłyżeczki sproszkowanego chili sól, pieprz kilka listków kolendry chrupiący chleb

Przygotowanie:

Podgrzej oliwę na patelni, dodaj cebulę i papryczkę (zostaw odrobinę do dekoracji), duś przez chwilę aż zmiękną. W międzyczasie wbij jajka do miseczki upewniając się, że żółtka są całe. Gdy warzywa zmiękną, obniż temperaturę i zrób 3 miejsca na patelni na jajka. Powoli, dodawaj po jednym. Przykryj patelnię i gotuj przez 3 minuty. Kiedy będą gotowe, zdejmij patelnię z ognia i dodaj awokado, pomidorki i pozostałą papryczkę. Dodaj jogurt i harissę, posyp chili, solą i pieprzem i listkami kolendry. Zajadaj z kromką chrupiącego pieczywa.

***

* Amarantus z musem owocowym *

Czy pamiętacie, jak wpadłyśmy z wizytą do Kasi przy okazji opowieści o tuleniu jej rozradowanej córeczki Leny? Sporo się u nich ostatnio dzieje. Lena już wkrótce skończy 4 lata a jej mama od niedawna prowadzi mądrego bloga o gotowaniu i macierzyństwie, Gotuję po nocach. I to jak! Kasia lubi wyzwania dlatego zmierzyła się z zadaniem przygotowania śniadania w wersji prędkiej i zdrowej. Zadanie rozwiązała śpiewająco a otrzymany efekt jest smakowity i niebanalny. Spróbujcie!

IMG_5630

[gallery type="rectangular" size="large" ids="49416,49418"]

Składniki: 

pół awokado 2-3 truskawki (mogą być mrożone) dwa banany pół szklanki wody mineralnej garść szpinaku sok z połówki cytryny ok. 100 g amarantusa szczypta soli

Przygotowanie:

Ziarna amarantusa zalej gorącą wodą, dodaj szczyptę soli i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień i gotuj przez ok. 15 minut. W międzyczasie pozostałe składniki umieść w blenderze i zmiksuj. Ugotowany amarantus odcedź, wyłóż na talerz, następnie polej musem i dodaj truskawki (jeśli mrożone, podgotuj je przez chwilę z wodą w rondelku). Smacznego!

***

* Tost z grillowanym jabłkiem *

Po Mai możemy się spodziewać wyjątkowych specjałów. Ona ma smykałkę do miksowania smaków, z powodzeniem gra z fakturą i konsystencją. Nawet wtedy, gdy przyrządza coś prostego i pozornie nieskomplikowanego, nie idzie na łatwiznę. Najlepszymi pomysłami dzieli się na blogu a od niedawna także w książce.  Sprawdźcie jej sposób na ekspresowe poranne tosty.

[gallery type="rectangular" size="large" ids="50439,50440"]

Składniki :

1 duże jabłko 1 ząbek czosnku 2 kromki żytniego chleba na zakwasie kilka listków mięty świeżo mielony czarny pieprz szczypta utartej gałki muszkatołowej (najlepiej świeżo) dobrej jakości masło orzechowe lub olej słonecznikowy z pierwszego tłoczenia opcjonalnie szczypta różanej soli

Przygotowanie:

 

Chleb kroję i nastawiam na domowym, elektrycznym grillu. Jabłka myję, wycinam gniazda nasienne, kroję na niezbyt grube łódeczki razem ze skórą, posypuję utartą gałką i delikatnie pieprzem. Czosnek obieram i kroję na cienkie plasterki. Wszystko układam obok chleba na rozgrzanym grillu i zamykam na około 2 minuty.  Czosnek powinien się zarumienić, tak samo jabłka.

Ciepłego tosta smaruję delikatnie masłem lub olejem słonecznikowym. Najlepiej od lokalnego dostawcy, pachnący słonecznikiem i troską, z jaką został wytłoczony. Następnie układam czosnek, jabłka i miętę. Serwuję od razu, najlepsze jedzenie jest zawsze podawane na świeżo. Smakują wybornie, są kuszące jak towarzystwo szczególnej osoby przy śniadaniu.

***

Na koniec 2 witaminowe bomby, w sam raz dla mam i mistrzyń, bo one też potrzebują paliwa do działania.

* Koktajl dla mam *

Pierwszy koktajl serwuje Kasia Knioła, z którą ucięłyśmy sobie pogawędkę w ramach cyklu Phenomenalne mamy. Specjalnie dla nas opracowała koktajl z myślą o mamach. Uspokajający, odmładzający i regulujący gospodarkę hormonalną a to wszystko dzięki dobroczynnym ingrediencjom. Mleko konopne jest źródłem nienasyconych kwasów omega 3 i omega 6 (w idealnej proporcji 1:3), wykazuje właściwości przeciwzapalne i antydepresyjne, wspomaga kondycję skóry, zawiera wysokiej jakości, łatwo przyswajalne białko. Goji odmładzają, ashwagandha działa antydepresyjnie, wzmacnia tkankę mięśniowa i wspomaga ustępowanie obrzęków. Przed Wami superszybkie śniadanie, które w mig stawia na nogi.

knioła

[gallery type="rectangular" size="large" ids="49527,49529"]

Składniki:

szklanka mleka roślinnego (polecam konopne) garść jagód goji (jeśli sa twarde i suche, można moczyć je kilka godzin w wodzie) 1 banan (najsmaczniejszy jest zmrożony - bez skórki, dodaje koktajlowi przyjemnie kremowej konsystencji, ale uwaga - tylko dla mocnych blenderów) łyżeczka ashwagandhy opcjonalnie: łyżeczka oleju kokosowego (zawsze nierafinowany, extra virgin)

Przygotowanie:

Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy.

***

Mango Mix *

Drugi koktajl serwuje Ula, autorka bloga Lazykitchen.pl i mama 16-miesięcznej testerki wszystkich blogowych smakołykówi. Przed Wami ich ulubiony i bardzo prosty w przygotowaniu eliksir z mango, które to  wspomaga leczenie nowotworów piersi i okrężnicy, obniża poziom cukru i cholesterolu we krwi. I smakuje jak esencja lata.   mango  

Składniki (2-3 porcje):

mango banan pomarańcza

Przygotowanie:

Owoce obierz i pokrój na mniejsze kawałki, umieść w naczyniu. Miksuj do uzyskania jednolitej konsystencji.

Smacznego!

 

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.