Polska moda dla dzieci rośnie w siłę. Z sezonu na sezon rodzime kolekcje są coraz dojrzalsze, bardziej spójne i przemyślane.
Okres wiosenno-letni w interpretacjach polskich projektantów obfituje w rozwiązania ekologiczne, uniseksowe, bazujące na prawidłach zrównoważonego rozwoju. Zgodność z trendami zajmuje dopiero drugą pozycję w hierarchii. Odpowiedzialnie! Mniej krzykliwych printów, zamienionych – z korzyścią – na nasycone, rezonujące z latem barwy. Falban i ściągaczy prawie wcale, bo w ich godnym zastępstwie występują oversize’owe, uwalniające ciało i łapiące wiatr fasony. Ja już się cieszę na te modowe eksploracje, uporządkowane falująco, bez żadnego porządku, ani wedle osobistych sympatii. No, może troszkę.
CACANE
„Face The Time” to tytuł wiosenno-letniej kolekcji Cacane, marki stworzonej przez mamę lekarkę i córkę architektkę. Dziewczyny zawsze celnie interpretują trendy, redukując je do niezbędnego i ponadczasowego minimum. Uniseks sprawdza się zawsze i wszędzie, podobnie jak naturalne, jednobarwne tkaniny i fasony oversize. Siła Cacane tkwi w prostocie, której nie można niczego zarzucić, która nigdy się nie nudzi i tworzy bazę każdej stylizacji. Najnowsza, wyczekiwana kolekcja skrzy się od wakacyjnych skojarzeń, wymalowanych odcieniami słońca, piasku i łagodnego nieba. Bezbłędnie uchwyciła je w kadrze Ania Walterowicz. Dla mnie bomba.
Więcej o kolekcji przeczytacie tu.
Strona internetowa / Instagram
MEADOW’S TALE
Otwierający serca pierwiosnek, wyciszający niepokoje wrotycz pospolity albo oczyszczający z toksyn ostrożeń lancetowaty to bohaterowie printów wiosennej kolekcji Meadow’s Tale. O polskiej marce, która zadebiutowała pod koniec zeszłego roku, pisał już brytyjski Vogue, zresztą zasłużenie. Bo filozofia i uwielbienie naturalnych metod produkcji tkanin i printów, będące silną cechą i motywacją twórczyni (cześć, Agnieszka!), zupełnie mnie roztkliwia. Po pierwsze, chcę na łąkę, już natychmiast. Po drugie, chcę zrecyklingować cały poliester tego świata i zadrukować go złocistą żółcią widoczną na sukienkach i kulotach z najnowszej kolekcji Meadow’s Tale. Samo dobro, szykujcie się!
Strona internetowa / Instagram
KIDS ON THE MOON
Tej wiosny i tego lata prym wieść będą kraty, łączki i paski. To je zobaczycie najczęściej na koszulowych sukienkach, kombinezonach i bluzkach wiązanych na kokardki w kolekcji „we are all…” marki Kids on the Moon. Lekko i otulająco układają się one na rozbieganej po letniemu sylwetce, pozwalają na zabawy w piasku i na okazjonalne garden party z sąsiadami. Widzę je także w górskiej scenerii, daleko od lądu i bliżej chmur.
Więcej o kolekcji przeczytacie tu.
Strona internetowa / Instagram
MINIKID
„Paradiso” to nie tylko tytuł cudownej pieśni zespołu La Comitiva, ale też najnowszej kolekcji Minikid. Królują w niej fioletowe dresy, czarna kurtka bejsbolówka i marszczona denimowa sukienka. W wiosenno-letniej odsłonie modowych propozycji Minikid nie zabraknie też lamparcich cętek, czapek z daszkiem, tkanin tie-dye i obszernych T-shirtów, flagowego produktu marki, która konsekwentnie hołduje stylowi unisex, chwaląc fale, słońce i surferską dolę. Ahoj!
PS Więcej o kolekcji przeczytacie tu
Strona internetowa / Instagram
KUPISZ KIDS
Street fashion sprawdza się bezbłędnie od lat. To moda nostalgiczna i umiarkowanie łobuzerska, tak w sam raz „do noszenia”, z czego marka Kupisz Kids doskonale zdaje sobie sprawę. Beztroska, luz i wypady całą bandą rezonują intensywnie w jej wiosenno-letnim lookbooku. Spódnice wirują w tańcu, bluzy z frędzlami przyciągają oko, a pastelowe koszulki z kapturem dają przestrzeń do urządzania plażowych wyścigów i spontanicznych biegów przełajowych przez las. Co do kolorów, to przygotujcie się na duża dawkę różu, błękitu i lawendowych odcieni modnego obecnie fioletu.
PS Więcej o kolekcji poczytacie tutaj
Strona internetowa / Instagram
BOOSO
Hitów w kolekcji „We are the voice” jest sporo, ale na wyraźne prowadzenie wysuwają się neonowe szorty do pływania. Żywe intensywne kolory zdominują wiosenno-letnie propozycje marki Booso – limonka, pomarańcz i fuksja będą rządzić nadchodzącymi wakacjami. Dla równowagi Booso ma w zanadrzu świetnie skrojone brązowe spodenki frotte, czarne kamizelki, beżowe longsleeve’y i denimowe bluzy, jasne spodnie w kratę i batikowe bluzy. Kolekcja wyprzedaje się na pniu, więc warto mieć oko na instanewsy o kolejnych dropach.
Strona internetowa / Instagram
CRAZY LEGS
Crazy Blocks, Crazy Sparks, Magic albo Fluo. Soczyście kolorowe, uroczyście pstrokate i niebywale wygodne są legginsy z wiosenno-letniej kolekcji Crazy Legs. Wprost stworzone do biegania, drzemania pod jaworem i snucia planów na czerwcowe pikniki. Jedno jest pewne – w tych legginsach nie należy bawić się w chowanego. Ale zostało jeszcze tyle frajdy i zamieszania do zrobienia. Śmiało, wdziewaj roziskrzone printami legginsy, baw się i dokazuj. Wszystko wolno.
Szerzej o kolekcji przeczytacie tu.
Strona internetowa / Instagram
KUKUKID
Ta kolekcja to żywa radość. Entuzjazm spoziera na nas z wielobarwnych kadrów i każe podążyć za przygodą. I choć printy tradycyjnie dominują w propozycjach polskiej marki, to jest dla nich dobry powód – tęcza bowiem odwołuje się do tolerancji i równości, podobnie jak sam tytuł kolekcji „We are all equal”. Nie ma lepszych, bo wszyscy traktujemy się z szacunkiem i rezygnujemy z rywalizacji, wtedy przyjemniej jest udać się na miejską włóczęgę w bluzie zadrukowanej stonogami lub kłapiącymi paszczami krokodylami (ale sympatycznie!).
Strona internetowa / Instagram
MESSAGE KIDS
Jeśli chcecie za jednym za zamachem zasięgnąć wiedzy o trendach w dziecięcej modzie, zerknijcie do lookbooka Message Kids, bo tam jest wszystko! Lubiące się z całą paleta barw beże, rowerowe i muchomorowe nadruki oraz kraty w wersji total, którym lekkości dodają kontrastujące paseczki sukienki na plecach. Doskonale zorientowani w tym, co piszczy w modowym świstku projektanci, przygotowali kompletną wizję szafy dla młodocianych fashionistów. Nic dodać, nic ująć.
Więcej o kolekcji Message Kids poczytacie tutaj
Strona internetowa / Instagram
ROE & JOE
W sielankowej atmosferze rodem z malarstwa impresjonistycznego, swoją wizję mody dziecięcej na wiosnę i lato prezentuje Roe & Joe. I czyni to z wdziękiem, bo w oparciu o oddychające i łagodne dla ciała lny, muśliny i organiczną, certyfikowaną bawełnę. W kolekcji nie zabrakło otulających sukienek, spodni na szelkach, koszulek z kieszonką, które samą swoją obecnością robią ładną pogodę. Tradycyjnie, marka zadbała także o detale, które – podobnie jak ubrania – zostały wykonane z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju: guziki powstały z kokosa, recyklingowanej perły lub konopi.
PS Więcej o kolekcji przeczytacie tu.
Strona internetowa / Instagram
NEW KIDS
Nareszcie! Serce rośnie, widząc, jak troskliwie zaopiekowano się w New Kids tematem dziecięcej bielizny. Podstawa, czyli organiczna bawełna, jest. Super komfortowy fason – a jakże, mamy to. Do tego kolory topów i dołów: mokka, konopie, piasek czy błękit. Wszechstronnie i subtelnie. New Kids staje na wysokości zadania, proponując ponadczasową bieliznę, która pięknie będzie się prezentować w szufladkach. „Ach” to jedyna stosowna reakcja.
Strona internetowa / Instagram
MAYBE 4 BABY
Komfortowe fasony do wspinania się na drzewa. Odważne zestawienia kolorów, kontrastowe i dziarskie. W tych kilku słowach zawiera się esencja najnowszej kolekcji maybe 4 baby, stworzonej do letniej swawoli. T-shirty i bluzy gęsto usiane paskami oraz sukienki z naszytym sercem lub subtelną trzykolorową tęczą uzupełnią wakacyjną garderobę o rzeczy stworzone po to, by jechać z dzieckiem na kolonie.
Strona internetowa / Instagram




















































