Niech tata też czyta!
Wspólna kampania Wydawnictwa Tatarak i Fundacji Powszechnego Czytania
I nie tylko tata. Wujku, Dziadku, Trenerze – pokażcie chłopcom, że czytanie jest źródłem supermocy. Dajcie dzieciom dobry przykład i czytajcie na głos bez ograniczeń. Nic tak nie buduje relacji i nie kształtuje najlepszych nawyków.
Jak pokazują najnowsze badania, obecnie w Polsce chłopcy i mężczyźni czytają dużo mniej niż dziewczynki i kobiety. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak męskiego wzorca czytelnika. Akcja #TataTeżCzyta, zainicjowana przez Fundację Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak, wskaże najlepsze sposoby, jak to zmienić.
Badanie na temat stanu czytelnictwa książek w Polsce przeprowadzone przez Bibliotekę Narodową dowodzi także, że mężczyźni rzadziej czytają swoim dzieciom. Ponadto chłopcy w wieku 9–10 lat, czyli znacznie wcześniej i częściej niż dziewczynki, porzucają czytanie książek. Wszystko wskazuje na to, że to przez brak męskiego wzorca czytającego.
Pora na zmiany. Trzeba czym prędzej zachęcić mężczyzn – ojców, wujków, dziadków i innych opiekunów – do czytania. Z tej przyczyny powstała broszura Supermoc książek #TataTeżCzyta, która pokazuje, jak i kiedy czytać z dzieckiem. Informacje w niej zawarte nawiązują do badań z dziedziny pediatrii, psychologii, neuronauki, psychologii społecznej i socjologii oraz do praktyki dydaktycznej autorek. Broszura jest darmowa i dostępna w dwóch wariantach: w wersji e-booka do ściągnięcia na stronie www.TataTezCzyta.pl, a także w wersji drukowanej.
Więcej o kampanii przeczytacie tu.
Wszystkie newsy znajdziecie w zakładce SZORTY.