7 powodów, dla których warto grać w gry

Przegląd kart i gier z Fabryki Kart Trefl-Kraków

Wspólnie spędzony czas jest na wagę złota. To zdecydowanie najważniejszy, ale też nie jedyny powód, dla którego warto znaleźć czas na rodzinne rozgrywki. Jakie są inne argumenty, aby zacząć grać w gry?

Wspólnie z Fabryką Kart Trefl – Kraków, wydawcą edukacyjnych gier z kolekcji Zu&BERRY, mamy dla was 7 powodów, które przemawiają za tym, że puzzle, układanki, gry logiczne i edukacyjne to rodzinny i domowy must have, nie tylko na liście sposobów na nudę. Gry uczą sprytu i współzawodnictwa. Rozwijają dziecięcą kreatywność i są świetnym motorem do pobudzenia wyobraźni. W gronie ich wielbicieli są również: Teo, Leo i Zoja. Ich mama dobrze wie, że każdy moment w ciągu dnia można wykorzystać na odrobinę rywalizacji i dobrej zabawy.

*

PO PIERWSZE: WSPÓLNIE SPĘDZONY CZAS

Pędzimy na co dzień, a czas nieubłaganie mija, magicznie przyśpieszając wskazówki na tarczy zegara. Każda chwila, każdy wspólnie spędzony czas jest na wagę złota. Macie trochę wolnego? Szukacie sposobu na jesienne wieczory? Grajcie w gry! Zaproście do wspólnego stołu sąsiadów i dziadków. Niech planszówki staną się dobrym pretekstem do świetnej zabawy. Niech zawładną wami emocje, endorfiny i chęć bycia razem. Tak jak lubimy!

Do wspólnego grania zapraszają was rodzinne gry Zu&Berry. Seria dziecięca powstała z myślą o najmłodszych, aby odkrywanie świata stało się niezapomnianą przygodą. Bohaterami kolekcji są ilustrowane zwierzęta: alpaka Berry i surykatka Zu – ta dwójka towarzyszy dzieciom od najmłodszych lat w edukacji, rozwoju i oczywiście – zabawie!

Więcej o Zu&Berry przeczytacie tutaj.

*

PO DRUGIE: WSPÓŁZAWODNICTWO

W parze, lub w pojedynkę – nauka zdrowej rywalizacji przy rodzinnych rozgrywkach to nie tylko konkurowanie o miano zwycięzcy. To przekaz, który niezależnie od wygranej, naprzemiennie z przegraną, pokaże najmłodszym świat zasad i reguł. Nie zabraknie negocjacji i odrobiny współzawodnictwa, a gdy trzeba – pomocnej dłoni. Tutaj liczy się zasada fair play i sprawiedliwe dążenie do wygranej. 

Gra Kokonana uczy strategicznego myślenia i współzawodnictwa. Do biegu, gotowi, start! Wystartował wielki wyścig przez rzekę Nanokoko. Czy są wśród nas śmiałkowie, którzy podejmą się wyzwania i ruszą ku wielkiej świątyni, po drugiej stronie rzeki? W pokonaniu rwącego nurtu i mielizn przyda się graczom spryt i niezawodna pamięć. 

Grę Kokonana dla dzieci powyżej 5 roku życia kupicie tutaj.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

*

PO TRZECIE: NAUKA LOGICZNEGO MYŚLENIA

Tu przyczyna, a tam skutek – a wraz z nimi analizowanie i umiejętne zadawanie pytań. Gry uczą szukania odpowiedzi i wyciągania wniosków oraz logicznego myślenia, idącego w parze z podejmowaniem dobrych decyzji. W graniu przydadzą się też spryt, umiejętne planowanie i przewidywalność. Wszystko to stanie się świetną lekcją na przyszłość.

Dzięki metodzie dedukcji i dobrze opracowanej strategii wygrana będzie stać otworem przed tymi, którzy podejmą się znalezienia skarbu ukrytego na mapie w grze planszowej Kapitan Drewniana Noga. W świat morskich przygód i intrygującego życia piratów wyruszymy wraz z emocjonującą rozgrywką na planszy do gry. Zdobycie skarbu to wcale nie taka prosta sprawa. Trasa dzielnych bohaterów wiedzie przez pustynię, dżunglę i nikt nie wie, jakie niebezpieczeństwa czyhają po drodze.

Grę Zaginiony Skarb dla dzieci powyżej 5 roku życia kupicie tutaj.

 

*

PO PIĄTE: UCZĄ SAMODZIELNOŚCI

Dobrze podjęta decyzja to zawsze krok do przodu, ku wygranej. A przecież nie jest łatwo być samodzielnym graczem, gdy tuż obok, ramię w ramię, do celu dążą inny zawodnicy rodzinnych rozgrywek. Trzeba szukać pomysłu i rozwiązania. Przyda się też dobry plan działania.

Matrioszki to kolorystyczny zawrót głowy i świetny trening spostrzegawczości, w którym liczą się wiara w swoje umiejętności i szybkie rozpoznawanie kolorów. Losowane przez graczy karty przedstawiają trzy barwy, charakterystyczne dla strojów, w jakie ubrane są matrioszki. Tutaj liczy się szybka reakcja. Kto jako pierwszy dopasuje kolory na kartach i zbierze jak najwięcej punktów, ten wygrywa. 

Grę Matrioszki dla dzieci w wieku od 4 lat kupicie tutaj.

*

PO CZWARTE: PANOWANIE NAD EMOCJAMI

Umiejętność reagowania w sytuacjach stresujących pomaga wybrnąć z tarapatów. Puzzle, karty do gry i planszówki pomagają zredukować stres i napięcie. Przegrana, naprzemiennie z wygraną, smutki i radości nauczą dzieci panowania nad emocjami i zmotywują, aby wybuchy złości na dobre schować na dnie szuflady.

Gra Łowy Na Nakrycia Głowy to trening cierpliwości i podróż w iście bajkowy świat magicznego królestwa, w którym panujący król zaprosił swoich poddanych do zabawy w poszukiwanie nakryć głów. Tylko odważni śmiałkowie, metodą prób i błędów, dopasują do mieszkańców krainy rozmaite czapki i kapelusze. Nakryć głów jest dwadzieścia cztery, kart bohaterów – dwadzieścia. Podejmujecie się wyzwania?

Grę Łowy Na Nakrycia Głowy dla dzieci powyżej 5 roku życia kupicie tutaj.

*

PO SZÓSTE: WALORY EDUKACYJNE

Nauka czytania, poznawanie literek i cyferek oraz fantazyjny świat kolorów i kształtów stoją otworem przed dziećmi, które tak bardzo lubią grać w gry. Te dopasowane do wieku i umiejętności małych graczy stają się fajnym, naturalnym wstępem to edukacji, na wielu polach.

Kolorowe pranie to supergra dla wszystkich dzieci, które właśnie zaczynają rozpoznawać i nazywać kolory. Mali gracze będą mieli za zadanie dopasować szesnaście kolorowych żetonów do czterech różnokolorowych kartonowych pralek, które złożą przy pomocy rodziców. Selekcja ubrań nie tylko nauczy barw, ale jeszcze będzie dobrym wstępem do poznania elementów garderoby.

Grę Kolorowe Pranie dla dzieci powyżej 2 roku życia kupicie tutaj.

*

PO SIÓDME: POBUDZAMY WYOBRAŹNIĘ

Planszówki to magia w czystej postaci. To świat, w którym dzięki wyobraźni wcielamy się w role bohaterów. To z nimi wspólnie przeżywamy przygody i rozwiązujemy zagadki, snujemy opowieści i tworzymy historie. Nawet gdy pierwsze podejście do gry nie jest proste, to już z każdym kolejnym, opanowanie reguł i zasad przybliża dzieci bardziej emocjonalnego utożsamiania się z bohaterami. Dajcie się ponieść wodzom fantazji. My redakcyjnie już wpadłyśmy w ich sidła. 

Gra karciana Opowiadam Legendy zabierze całe rodziny w świat najpopularniejszych legend: Bazyliszka, Smoka Wawelskiego, Pierścienia św. Kingi oraz legendy o Lechu, Czechu i Rusie. Każda z legend ma swoje karty, które ułożone w odpowiedniej kolejności, tworzą opowieści. Gra wcale nie musi się kończyć na zaplanowanych z góry gawędach. Zestaw kart to również świetny wstęp do tworzenia własnych bajek, w których dziecięca wyobraźnia nie zna granic.

Grę Opowiadam Legendy dla dzieci powyżej 5 roku życia kupicie tutaj.

 

*

Jaki powód do grania w gry planszowy dopisalibyście do naszej listy? 

*

Natasza, dziękujemy za wspólne granie!

*

Publikacja powstała przy współpracy z Fabryką Kart Trefl-Kraków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.