kolekcje, Moda

Bobo Choses ratuje morza i oceany

Pomysłowe dziecięce głowy z całego globu połączyły siły, by stworzyć rysunki wpisujące się w ideę przyświecającą nowej, proekologicznej kolekcji Bobo Choses. Cały dochód z jej sprzedaży przeznaczony będzie na działania amerykańskiej organizacji non-profit Ocean Conservancy, dbającej o czystość oceanów.

Informacje o kolejnym wycieku ropy z tankowca albo zatrutych wielorybach nikogo już nie dziwią. Ba, na niewielu osobach robią jeszcze wrażenie. Takie doniesienia stały się bowiem elementem naszej codzienności i my, dorośli, jesteśmy już na nie po części znieczuleni. Co innego dzieci. Gdy dociera do nich informacja o tym, że wielu gatunkom morskich stworzeń grozi wyginięcie, ich emocje są ogromne, ale na tym się nie kończy. Od razu myślą o tym, jakie podjąć działania, żeby zwyczajnie pomóc. Tę dziecięcą skłonność do przekuwania myśli w czyn i potrzebę sprawczości dostrzegła hiszpańska marka Bobo Choses, która poprosiła dzieci z całego świata o wymyślenie sposobów na rozprawienie się z zanieczyszczającymi morza i oceany potworami. Rysunki, które powstawały w trakcie burzy dziecięcych i zatroskanych o dobro planety mózgów, znalazły się na 16 elementach kolekcji W.I.M.A.M.P. Rozwinięcie tego skrótu brzmi: Worldwide Inventive Minds Againts Monsters of Pollution (tłum. Odkrywcze umysły z całego świata vs. potwory zanieszczyszczające morza i oceany).

 

Wraz z kolekcją, która miała swoją premierę 7 września, wystartowała strona wimamp.co, na której młodzi ekolodzy mogą dostać odznakę za przyłączenie się do klubu W.I.M.A.M.P., a w jego ramach dzielić się swoimi pomysłami na ograniczanie zanieczyszczenia, radzenie sobie z tym już istniejącym, ale też uświadamianie dorosłych, że gra jest warta świeczki. Bez poważnego podejścia do tematu naszej planecie, a w rezultacie ludzkości, grozi katastrofa. A zgodnie z babciną filozofią: łatwiej zapobiegać niż leczyć, dlatego zabierzmy się do dzieła już dziś.

Wsparcie proekologicznej kampanii Bobo Choses to jedna z dostępnych nam opcji. Skuteczna, wiarygodna, a przy tym wygodna. Pozwala też zaprezentować światu swój światopogląd w formie ciepłej, gęsto zadrukowanej bluzy, praktycznego płaszcza na deszcz albo pojemnej transparentnej torby z siatki powstałej z morskich odpadów. Zróbmy coś dobrego!

 

 

*

Tekst: Dominika Janik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama