inspiracje, Moda

Polskie marki na Playtime Paris

W świecie mody dziecięcej, wraz z początkiem roku, oczy wszystkich miłośników dobrego designu skierowane są tylko i wyłącznie w jednym kierunku: Paryż! Jak co roku kolebka sztuki, mody i bezkonkurencyjnych makaroników, zapełniona jest właścicielami i twórcami marek, dyrektorami kreatywnymi, kupcami oraz dziennikarzami. Dla nich wszystkich, targi Playtime Paris, to impreza mody dziecięcej, na której nie wypada się nie pojawić. A wcale nie jest tak łatwo...

Mamy to szczęście, że od wielu lat współpracujemy z targami Playtime i jako patron mediowy tego wydarzenia, wspieramy polskie marki na arenie międzynarodowej. Gdzie tylko możemy, chwalimy, opowiadamy, zapisujemy nazwy naszych rodzimych projektantów, z których jesteśmy niezwykle dumne!

Tym bardziej cieszy nas tak liczna reprezentacja, która lada moment pokaże światu swoje jesienno – zimowe kolekcje, na przyszły sezon 2017-2018. A już teraz, możemy wam zdradzić – będzie na co czekać!

Zapytałyśmy wybrane marki o ich pierwsze doświadczenia z targami Playtime, o największe oczekiwania, a także cele, jakie sobie stawiają biorąc udział w tym wydarzeniu. Przeczytajcie co nam powiedzieli i zobaczcie pierwsze i wyjątkowe zajawki ich najnowszych projektów. Co to będzie za sezon!

***

Kukukid

Wasze pierwsze targi Playtime, pamiętacie jak to było?

Było dużo stresu, ale też rozpytywania znajomych, którzy jeździli na tego typu imprezy jako kupcy. Byłyśmy pierwszą polską marką na targach. To był czas, w którym musiałyśmy przygotować dwa sezony na raz, a co się z tym wiązało – dwie sesje. Policzyłyśmy sobie minimum, które sprawi, że impreza będzie dla nas opłacalna. Udało się!

Dużo zmieniło się od tego czasu?

Już troszkę mniej się stresujemy, bo jeździmy jak do siebie. Poznałyśmy dobrze tę część Paryża, mamy swoje miejsce z tatarem, wiemy, gdzie poranna kawa smakuje najlepiej. Oczywiście niewiadomą jest, jak klienci przyjmą naszą nową kolekcję, to dla nas najważniejszy test.

zajawka kolekcji Kukukid AW 17/18

Dlaczego warto jest się tam pojawić?

Playtime to największa tego typu impreza w Europie, to targi dla niszowych marek, mające ściśle sprecyzowaną grupę docelową. Dla nas to okazja pozyskania nowych klientów, ale również spotkania się ze stałymi, z którymi najczęściej kontaktujemy się tylko mailowo.

Z punktu widzenia marki, targi Playtime spełniają wasze oczekiwania?

To dla nas ważny czas, bo robimy wtedy premierę naszej kolekcji. Jako marka, stajemy w szranki ze światową konkurencją, co jest bardzo budujące. Ale to też istotny moment dla naszej firmy – możemy spędzić ze sobą dużo czasu, rozmawiać o rozwoju Kukukida i pooddychać paryskim światem mody. Wizyta w Colette jest obowiązkowym punktem naszego programu (śmiech).

Jak na wasze projekty reaguje prasa i kupujący?

Kiedy myślę sobie o tym, czemu tak lubię moją pracę, to chyba właśnie przez ludzi, z którymi współpracuję. Nasi klienci to w dużej mierze aktywne i silne kobiety, otwarte na świat, z wysokim poczuciem estetyki. Mam wrażenie, że nikt w tym biznesie nie jest za karę i to jest bardzo budujące. Więc odpowiadając na pytanie, reakcje naszych klientów i prasy są zazwyczaj pozytywne, pewnie te negatywne nie są werbalizowane (śmiech).

O czym warto pamiętać planując udział w targach Playtime?

Na pewno o odpowiednio wczesnej rezerwacji stoiska – targi mają ograniczoną powierzchnię.

***

Kids On The Moon

Który raz będziecie uczestniczyć w Playtime?

Drugi. Pierwszy raz byłyśmy wiosną ubiegłego roku z kolekcją SS17.

Opowiedzcie o pierwszym doświadczeniu z targami.

Pierwsze doświadczenia zbierałyśmy odwiedzając targi jako goście. w 2016 zdecydowałyśmy się wziąć w nich udział jako wystawca. Wcześniej współpracowałyśmy z agentami, jednak stwierdziłyśmy, że najważniejszy i najbardziej owocny jest dla nas kontakt B2B.

Moodboard kolekcji Tatrica AW 17/18 / Informacja prasowa

Dlaczego warto jest się tam pojawić?

Przede wszystkim, uczestniczenie w renomowanych targach branżowych, daje możliwość prezentacji kolekcji bardzo szerokiej, ale i ściśle wyselekcjonowanej grupie kupców. Dobrze jest poznać ich osobiście, porozmawiać o ich oczekiwaniach i doświadczeniach.  Prezentowanie kolekcji z tak dużym wyprzedzeniem, pozwala marce dużo łatwiej planować produkcję  i dostosować się do zamówień. Regularne pojawianie się na targach działa bardzo dobrze wizerunkowo, pokazuje, że  marka jest godna zaufania. Naszym atutem było to, że pojawiłyśmy się jako już rozpoznawalna marka, z rozwiniętą siecią dystrybucji i kilkuletnim portfolio. Dlatego cieszyłyśmy się sporym zainteresowaniem ze strony zarówno klientów, jak i mediów.

Która część wydarzenia jest dla Was najważniejsza?

Bardzo ważnym i miłym elementem udziału w targach, jest osobiste poznanie i rozmowa z naszymi dotychczasowymi partnerami oraz mediami, z którymi współpracujemy mailowo na co dzień. Bardzo ważne i niezwykle inspirujące są dla nas spotkania z osobami, które tworzą i mają ogromny wpływ na branżę mody: redaktorami magazynów modowych, przedstawicielami innych mediów, a także agentami. Zawsze potem łatwiej rozmawiać z kimś, kogo zna się osobiście.

***

Efvva

Pamiętasz pierwsze doświadczenie z targami Playtime?

Tak, pierwszy raz wystawialiśmy się na Playtime latem 2015 z kolekcją FIESTA SS16. Zdobyliśmy wtedy pierwszych, naprawdę dużych, klientów z Bliskiego Wschodu – co było dla nas dużym i bardzo miłym zaskoczeniem. W tym roku pierwszy raz poza Paryżem, lecimy także do NYC, aby pokazać naszą kolekcję AW17/18 – jesteśmy bardzo podekscytowani.

Dlaczego warto jest się tam pojawić?

Playtime to jedne z ważniejszych targów w świecie biznesu dziecięcego. Przyjeżdżają tu klienci z całego świata. Jest to wspaniała okazja, aby zaprezentować swoją markę szerszej publiczności na żywo, a także spotkać wspaniałych ludzi z branży, których zazwyczaj „widzi się” tylko online.

Kolekcja „Tarot Garden” AW 17/18

Jakie są reakcje prasy i kupujących na twoje projekty?

Atmosfera targów jest wspaniała.W jednym miejscu spotykają się pasjonaci designu dziecięcego, wszyscy są mili i zaciekawieni. Mieliśmy okazję usłyszeń dużo miłego od prasy i kupujących. Każda kolejna edycja niosła ze sobą nowych klientów, których być może nie udało by się nam zdobyć online.

O czym warto pamiętać planując udział w targach Playtime?

Jeżeli już podejmie się taką decyzję, należy z wyprzedzeniem przygotować materiały reklamowe, zaplanować ładne, przyciągające uwagę stoisko oraz zabrać ze sobą dużo uśmiechu (śmiech).

***

Mouse in a House

Będziecie już drugi raz na Playtime Paris. Dlaczego ponownie zdecydowałyście się tam pojawić?

Playtime Paris to jedne  z najważniejszych targów B2B w Europie, na których warto zaprezentować swoją markę. Decyzja była dla nas oczywista.

Jakie macie oczekiwania związane z tym wydarzeniem?

Chcemy pokazać, przedstawicielom innych krajów, nasz polski produkt, jego jakość i wartość. Na Playtime Paris mamy również możliwość spotkania się i porozmawiania z przedstawicielami współpracujących z nami sklepów, jak również pozyskanie nowych klientów.

Która część wydarzenia jest dla Was najważniejsza?

Całe wydarzenie jest ważne. To dla nas ogromne wyróżnienie, jak również kolejne doświadczenie. Wymiana spostrzeżeń, spotkanie twarzą twarz ze współtwórcami innych marek, nawiązywanie nowych znajomości oraz możliwość porozmawiania z klientami, to najważniejsze elementy tego wydarzenia.

***

That Way

Czy to będą wasze pierwsze targi Playtime?

Tak, jako wystawcy, bierzemy udział po raz pierwszy.

Dlaczego zdecydowałyście się tam pojawić?

Naszym głównym celem jest prezentacja naszej nowej kolekcji „Little Red Riding Hood” na sezon A/W 2017 oraz dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców. Na targach będziemy się starać nawiązać współpracę z nowymi dystrybutorami.

Kolekcja „Little Red Riding Hood” AW 17/18

Która część wydarzenia jest dla Was najważniejsza?

Całość wydarzenia jest da nas ważna… w związku z tym, że wystawiamy się tam po raz pierwszy, nie wiemy jeszcze czego możemy się spodziewać, ale oczywiście liczymy na jak najbardziej pozytywny odzew.

Kolekcja „Little Red Riding Hood” AW 17/18

***
Wszystkim projektantom życzymy powodzenia i jak najwięcej owocnych spotkań! A już niebawem, pokażemy najciekawsze newsy z tegorocznych targów. Stay tuned!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Leave a comment 3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama